Manualul Conducătorului Auto
Manualul vă prezintă în detaliu informații despre Responsabilitățile Conducătorului Auto, Livrare și Înmatriculare, Asigurări și Administrarea Daunelor, Întreținere Autovehicul, Administrarea Anvelopelor.
Este responsabilitatea ta să:
- Citești manualul de întreținere al constructorului cu atenție: acest ghid nu înlocuiește informațiile oferite de producător.
- Te asiguri că ai mereu la tine: polița RCA valabilă, talonul, ITP valabil, copia după cartea de identitate.
- Semnezi și păstrezi într-un loc sigur procesele verbale primite la:
– preluarea și returnarea autovehiculului Pro Leasing Partener sau a unui autovehicul de inlocuire,
– efectuarea schimbării sezoniere a anvelopelor.
- Te programezi direct la unitatea de service și să mergi doar în service-urile agreate de Pro Leasing Partener.
- Prezinți Fisa de SERVICE la recepția unităților de service.
- Contactezi service-ul agreat imediat ce sesizezi o problemă în funcționarea autovehiculului, după preluarea acestuia din unitatea de service.
- Conduci autovehiculul conform regulilor de utilizare normală. Nu uita că este interzis să folosești autovehiculul la curse auto, competiții, pentru închiriere sau pentru activități de transport.
- Verifici cu responsabilul de flotă al companiei tale:
– în ce situații trebuie să obții acordul prealabil pentru solicitarea unui serviciu de la Pro Leasing Partener,
– în ce măsură poți monta pe autovehicul echipamente adiționale.
- Nu accepți facturi sau să efectuezi plăți direct furnizorilor Pro Leasing Partener: toate costurile serviciilor incluse în contract și facturile aferente sunt responsabilitatea Pro Leasing Partener.
Întreținere:
- Păstrezi într-un loc sigur caietul de service, întrucât el va trebui predat la returnarea autovehiculului.
- Verifici dacă operațiunile de întreținere și reparațiile efectuate de unitatea de service sunt cele solicitate și dacă sunt trecute în caietul de service.
- Verifici și respecți:
– cartea de întreținere a autovehiculului;
– nivelul uleiului și al lichidului de răcire;
– reviziile periodice de întreținere și ITP-ul.
Asigurări și administrarea daunelor:
- Citești cu atenție “Condițiile de asigurare” pe care le primești în pachetul de livrare.
- Verifici cu responsabilul de flotă al companiei tale tipul de asigurare contractat pentru autovehiculul tău și care este compania de asigurare.
- Informezi Pro Leasing Partener imediat în cazul unui accident și să te asiguri că toate reparațiile sunt efectuate corect și în intervalele de timp acceptate.
Administrarea anvelopelor:
• Schimbi anvelopele în limitele condițiilor de uzură normală, conform reglementărilor în vigoare și pe cele sezoniere, în funcție de tipul de contract încheiat cu Pro Leasing Partener.
Pentru preluarea autovehiculului contractat, un consultant Pro Leasing Partener te va contacta pentru a programa livrarea.
Pro Leasing Partener va obține și va achita toate documentele și costurile necesare înmatriculării autovehiculului și îți va trimite în maxim 90 de zile de la livrare:
- numerele de înmatriculare finale,
- certificatul de înmatriculare al autovehiculului,
- o copie după cartea de identitate a autovehiculului pentru a putea fi utilizata la efectuarea ITP-ului.
La livrarea autovehiculului, trebuie să ai cu tine:
– împuternicirea semnată și ștampilată de către compania ta pentru preluarea autovehiculului,
– vei primi polița RCA în original,
– semnează procesul verbal de primire a autovehiculului și păstrează-l într-un loc sigur.
Furtul autovehiculului, furtul/pierderea documentelor, vandalism, avarii
În cazul producerii unuia dintre următoarele riscuri:
– furtul parțial/total al autovehiculului;
– pierderea/furtul certificatului de înmatriculare, a cheilor, a telecomenzilor;
– actele de vandalism de orice tip;
– avariile produse doar autovehiculului Pro Leasing Partener, care provin din alte împrejurări decât din accident, furt sau vandalism.
- Declară imediat evenimentul la cea mai apropiată secție de Poliție.
- Contactează unul din consultanții Pro Leasing Partener.
- Declară evenimentul companiei de asigurări și deschide dosarul de daună:
- în maxim 24h pentru furtul total sau parțial,
- în maxim 48h pentru furtul/pierderea documentelor, cheilor, telecomenzilor autovehiculului,
- în maxim 3 zile lucrătoare pentru orice tip de vandalism și avarii.
- Mergi la unitatea de service indicată de Pro Leasing Partener în maxim 30 de zile calendaristice de la data evenimentului pentru efectuarea reparațiilor. Nu se aplică în caz de furt total.
Accident – autovehicul în stare de funcționare
Pro Leasing Partener îți va comunica:
- împuternicirea și lista documentelor necesare pentru deschiderea dosarului de daună;
- agenția asiguratorului unde să mergi pentru evaluarea daunelor;
- unitatea de service unde să mergi pentru reparații.
În caz de accident și autovehiculul este în stare de funcționare:
- Declară accidentul la cea mai apropiată secție de Poliție și obține documentele necesare (proces verbal de constatare, autorizație de reparație) sau completează formularul “Constatare amiabilă”.
- Contactează un consultant Pro Leasing Partener pentru a primi împuternicirea de daună.
- Anunță compania de asigurări în maxim 3 zile lucrătoare de la accident, deschide dosarul de daună și depune în original la asigurator documentele eliberate de Poliție sau Constatarea amiabilă.
- Mergi la unitatea de service indicată de Pro Leasing Partener în maxim 30 de zile calendaristice de la data accidentului pentru efectuarea reparațiilor.
Accident – autovehicul imobilizat
În cazul unui accident in care autovehicolul este imobilizat:
- Declară accidentul la cea mai apropiată secție de Poliție și obține documentele necesare (proces verbal de constatare, autorizație de reparație) sau completează formularul “Constatare amiabilă”.
- Anunță compania de asigurări și cere asistență rutieră.
- Predă companiei de asistență cheile autovehiculului, talonul și semnează procesul verbal de predare.
- Contactează în 24h Pro Leasing Partener pentru primirea împuternicirii.
- Anunță compania de asigurări în maxim 3 zile lucrătoare de la accident, deschide dosarul de daună și depune în original la asigurator documentele eliberate de Poliție sau Constatarea amiabilă.
Accident
- Trebuie să declari accidentul la cea mai apropiată secție de Poliție și să obții documentele necesare atunci când:
- în accident au fost implicate mai mult de 2 autovehicule SAU:
- în urma accidentului există persoane care prezintă vătămări corporale sau există victime SAU:
- în accident au fost implicate maximum 2 autovehicule și au rezultat doar daune materiale, însă şoferii implicaţi în accidentul rutier nu ajung la o înţelegere.
- Trebuie să completezi formularul “Constatare amiabilă” atunci când în accident au fost implicate maximum 2 autovehicule și au rezultat pagube materiale produse doar celor două autovehicule.
- Vei obține “Documentul de introducere în reparație” a autovehiculului de la compania de asigurări, dacă:
- doar autovehiculul Pro Leasing Partener a fost avariat după eveniment SAU:
- daunele autovehiculului provin din alte împrejurări decât un accident, furt sau act de vandalism (ex: daune în parcare, autor necunoscut).
- În cazul în care, în urma accidentului, există persoane care prezintă vătămări corporale sau există victime, anunță imediat Poliția apelând numărul național unic pentru apeluri de urgență 112.
- Verifică care este tipul de asigurare contractat pentru autovehiculul tău, citește cu atenție “Condițiile de asigurare” pe care le primești în pachetul de livrare si anunta Asiguratorul în vederea deschiderii dosarului de daună.
- Dacă mergi în unitatea de service pentru reparații în urma accidentului:
– prezintă Fișa de service,
– asigură-te că reparațiile sunt efectuate corect și în intervalele de timp acceptate.
Ieșirea din țară
Pentru a călători în afara țării ai nevoie de:
- Împuternicirea pentru ieșirea din țară pe care o vei solicita de la Pro Leasing Partener cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data plecării.
- Polița RCA și polița Carte Verde valabile pe toată perioada călătoriei.
În cazul în care polița Carte Verde nu este valabilă în țara de călătorie este necesară extinderea ei. Cartea Verde nu este valabilă în țările marcate cu „X”. Extinderea poliței Carte Verde se va face la Pro Leasing Partener, în urma solicitării dvs. Costul necesar extinderii poliței Cartea Verde va fi refacturat companiei tale.
Pentru a efectua reviziile obligatorii recomandate de constructor și ITP-ul:
- Programează autovehiculul cu 48h înainte într-unul din service-urile agreate de Pro Leasing Partener.
- Prezintă Fișa de service la recepția service-ului.
- Solicită reprezentantului de la service să sune la Pro Leasing Partener pentru a obține acordul pentru intervenția tehnică solicitată.
- Pro Leasing Partener va informa în avans responsabilul flotei auto despre data necesară efectuării ITP-ului.
- Când te prezinți la service pentru efectuarea ITP-ului ia cu tine:
- copia după cartea de identitate a autovehiculului;
- polița RCA;
- certificatul de înmatriculare.
- Verifică dacă operațiunile de întreținere și reparațiile efectuate de unitatea de service sunt cele solicitate și dacă sunt trecute în caietul de service.
- Păstrează într-un loc sigur caietul de service, întrucât el va trebui predat la returnarea autovehiculului. În caz de pierdere costul acestuia va fi suportat de către compania ta.
- Verifică și respectă: cartea de întreținere a autovehiculului, nivelul uleiului și al lichidului de racire, reviziile periodice de întretinere și ITP.
Se verifică prevederile contractual, respectiv dacă sunt incluse în contract managementul anvelopelor.
În cazul în care aveți acest serviciu, pentru prima schimbare a anvelopelor, sezonieră sau în urma uzurii normale:
- Contactează Pro Leasing Partener cu 48h înainte de schimbarea anvelopelor pentru a face o programare;
- Mergi în service la data agreată și prezintă Fișa de Service în vederea completării acesteia.
Contactează-ne
Vă rugăm să completați formularul de mai jos. În cel mai scurt timp un reprezentant Pro Leasing Partener va lua legătura cu d-voastră.